Web sayfamız sadece phpBB 3.0.x sürümlerine destek vermektedir. Konu açmadan, ileti yazmadan önce lütfen site kuralları sayfamıza göz atınız.

Sitenizin veya sayfanızın kullanım kolaylığı/zorluğu ve SEO

Forum kuralları
Makale ve yazılardan sonra sadece makale hataları, güncellemeler ile ilgili iletiler yazabilirsiniz, lütfen makale konusuyla ilgili soru sormayınız yardım istemeyiniz.

İsteyen herkes makale ekleyebilir, eklenen makaleler yetkili tarafından incelenip onaylanırsa yayına alınacaktır. Eklediğiniz makalelerde telif haklarına uymak zorunludur.

Sitedeki tüm yazı ve makaleler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 lisansı ile korunmaktadır. Alıntı şartları sayfasını mutlaka okuyunuz.

Sitenizin veya sayfanızın kullanım kolaylığı/zorluğu ve SEO

İleti RoyaLTurK 03 Haz 2008 14:12

itenizin kullanışlılığı arama motorları tarafından dikkate alınır mı? Sitenizide gezinmenin kolay olup olmaması sitenizin arama sonucu sıralamasına etki eder mi?
Yahoo arama motorunun geçenlerde yaptığı bir patent başvurusu ile yahoo.com un artık aramalarda web sitelerinin sayfa dizaynını da değerlendirmeye dahil edeceği anlaşılmıştı. Şu anda okumakta olduğunuz makalede arama motorlarının bir web sayfasını tahlil ederken hangi kriterlere başvurduğunu uzun bir liste halinde göreceksiniz.

Arama motorları için internetteki sitelerin kullanım kolaylığı neden önemlidir?
Yukarıda bahsetmiş olduğum yahoo nun patent başvurusunda bir arama motorunun web sitelerinin sayfa yapılarını değerlendirirken ne tür ölçütleri göz önünde bulundurduğuna ilişkin kısa bir paragraf bulunmaktaydı. Söz konusu paragrafta aynen şu şekilde bir ifade yer almaktaydı.

Web sayfasının yapımı ve kullanımının oldukça kolay olması aynı zamanda söz konusu web sayfalarının monetize edilmeleri için ( ticari olarak para kazanmada kullanımı için) oldukça büyük önem arz etmektedir.Şayet web sayfalarının yapısı ve kullanımı kolay ve anlaşılır değilse bu durumda o web sayfasından para kazanma potansiyeli de riske atılmaktadır. Bir web sayfasının kolay ve anlaşılır olup olmadığına dair kullanılan en geleneksel ölçüt; sitenin karmaşık görünüp görünmediğidir

“Bir web sayfasının reklam dönüşüm düzeyinin yüksekliği, web sayfasının yapısının sadeliği ve karmaşıklığı ile orantısı vardır. Diğer bir deyişle site kodlaması ne kadar sadeyse sitedeki ürün veya reklam dönüşüm yüzdesi o kadar yüksek olur. Diğer taraftan sade bir code ve scripte sahip web sayfalarının arama motoru sonuçlarındaki avantajı da belirgin bir biçimde yüksektir”

Web sitenizin ve sayfanızın arama motorları tarafından karmaşık veya sade olarak değerlendirilmesindeki temel etkenler nelerdir?

Yahoo’nun patent başvurusundaki aşağıdaki 51 maddelik uzun liste, aynı zamanda yaho’nun sayfa düzenine ve sayfa karmaşıklığına ilişkin SEO algoritması hakkında önemli fikirler vermektedir.

Yahoo arama motorunun bir internet sitesinde dikkat ettiği temel unsurlar:

• Link sayısının toplamı ( fazla sayıda link siteyi gözden düşürüyor)
• Kelime sayısının toplamı ( bir sayfadaki gereğinden az veya fazla içerik site kullanımını etkileyebiliyor. Optimal kelime sayısı 400-700 arası olduğu söyleniyor.)
• Resim sayısının toplamı (reklam banner resimleri hariç)
• Sayfadaki resme ayrılan alanın genişliği (reklam banner resimleri hariç)
• Sayfa boyutu
• Sayfanın toplam alanı
• Sayfa uzunluğu (çok uzun sayfalar arama motoorlarını rahatsız ediyor)
• Tablo sayısı ( fazla sayıda tablo hoş karşılanmıyor)
• Maksimum tablo sütunu (her bir tablo için ayrı değerlendirmeye tabi tutuluyor)
• Maksimum tablo satırı (her bir tablo için ayrı değerlendirmeye tabi tutuluyor)
• Toplam satır
• Toplam sütun
• Toplam hücre
• Her tabloya düşen ortalama hücre sayısı
• Her tabloya düşen ortalama hücre alanı
• Dosyaların boyutu
• Dosya alanı
• Sitenin merkezine gore dosya merkezinin uzaklığı
• Kullanılan linklerin toplam font büyüklüğü
• Kullanılan heading- başlıkların toplam font büyüklüğü
• Gövde metninde kullanılan font büyüklüklerinin toplamı
• Font büyüklüklerinin site çapında toplamı
• Küçük text boyutunun varlığı ( gördüğünüz gibi arama motorları küçük font yazıları sevmiyor!)
• Kullanılan renk çeşitiliği (reklamlar hariç) ( fazla renkli siteler kullanıcının gözünü yoruyor. Arama motoru da burda not düşürebilir)
• Sayfa elemanlarının birbirine uyumu
• Sayfanın ortalama parlaklığı ( arama motoru koyu sayfaları tercih etmiyor. Mümkünse sade beyaz arka plan en iyi tercihtir.)
• Sabit ve alakalı sayfaların çokluğu
• Sayfanın yoğunluğu (yani sayfanın ne kadar sürede yüklenebildiği)
• Sayfadaki reklam sayısı ( fazla reklam sitenin kalitesinin düşüklüğünün göstergesidir)
• Reklamlara ayrılan toplam alan
• Bireysel reklamlara ayrılan alan
• Gövde metninin üstündeki en büyük reklama ayrılan alan
• En büyük reklam alanı
• Gövde metninin üstünde reklama ayrılan toplam alan
• Reklamlara ayrılan sayfa alanı
• Gövde metninin üstünde external reklamlara (dışa link veren) ayrılan toplam alan
• Gövde metninin altında external reklamlara (dışa link veren) ayrılan toplam alan
• external reklamlara (dışa link veren) ayrılan toplam alan
• Gövde metninin üstünde internal reklamlara (site içerisine link veren) ayrılan toplam alan
• Gövde metninin altında internal reklamlara (site içerisine link veren) ayrılan toplam alan
• internal reklamlara (site içerisine link veren) ayrılan toplam alan
• Gövde metninin üstünde sponsor linklere ayrılan toplam alan
• Gövde metninin altında sponsor linklere ayrılan toplam alan
• sponsor linklere ayrılan toplam alan
• Gövde metninin üstünde görsel reklamlara ayrılan toplam alan
• Gövde metninin altında görsel reklamlara ayrılan toplam alan
• görsel reklamlara ayrılan toplam alan
• Gövde metninin üstünde text-metin reklamlara ayrılan toplam alan
• Gövde metninin üstünde text-metin reklamlara ayrılan toplam alan
• text-metin reklamlara ayrılan toplam alan
• Sayfadaki reklamların pozisyonu


Paten başvurusuna istinaden yahoo, aynı zamanda flash ve animasyon şeklinde olan reklamların varlığını, bu reklamların parlaklığını ve kullanım sıklığını da dikkate alacakmış.

Bu yukarıda sayılan 51 unsur, web sayfamız veya sitemiz açısından ne anlama gelmektedir?

Sitenin kullanım kolaylığının aynı zamanda sitenin dönüşüm oranlarını iyi yönde etkilediğinden bahsetmiştik. Eğer sitenize çok fazla kişi gelmesine rağmen sitenizdeki satışlar veya reklam tıklaması düşük kalıyorsa bu durumda web sayfa yapınızın karmaşık olduğu ve web sitesi dizaynınızın süratle sadeleştirilmesi gerektiği sonucu ortaya çıkacaktır.

Google arama motorunun da “Sinir bozucu web dokümanlarını tespit etme ve reddetme” adında buna oldukça benzer bir patent başvurusu yapacağı duyumlarını aldık. Bu da gösteriyor ki web sitesinin dizaynı artık daha fazla önemli hale gelecektir. Web sitemizin dizaynını sadeleştirerek ve reklam kullanımı, gereksiz sütun satır vs kullanımını minimuma indirerek arama sonuçlarındaki sıralamamızı daha da iyi hale getirmemiz mümkün olacaktır.

--------------------------------------------------------
Makale Hakkında

Yazar: Bilinmiyor
Kaynak: GoogleSeoTurk
RoyaLTurK
kullanıcı
kullanıcı

İleti: 72
Kayıt: 01 Oca 2008 23:06
İsim: Tolga
HTML: İyi
CSS: Başlangıç
PHP: Orta
phpBB3: Orta
Sürüm: PhpBB3 3.0.1

Re: Sitenizin veya sayfanızın kullanım kolaylığı/zorluğu ve SEO

İleti muiketi 03 Haz 2008 14:36

konuyu buraya aldım.. güzel makale.. daha uygun bir başlık bulamadım..

ellerinize sağlık..
muiketi
yetkili
yetkili

Kullanıcı avatarı

İleti: 2133
Kayıt: 30 Eyl 2007 01:41
Konum: şimdi urfada olmak vardı..
HTML: Çok iyi
CSS: Orta
PHP: Başlangıç
phpBB3: Orta
Sürüm: phpBB 3.0.7 PL1


Geliştirme ve kod değişiklikleri


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron